Saturday, March 2, 2013

STRATEGI TERANCANG KEJADIAN DI LAHAD DATU

Al Fatihah... kepada seluruh ahli keluarga kedua-dua anggota pasukan keselamatan yang terkorban dalam mempertahankan bumi Malaysia daripada pencerobohan orang luar. Kedua-dua mereka terkorban dalam mempastikan bumi Malaysia bebas daripada ancaman pihak asing. Simpati seluruh masyarakat Malaysia terpancar daripada kehadiran YAB Dato' Seri Najib Tun Abd. Razak yang turut hadir dalam memberikan penghormatan terakhir kepada kedua orang wira negera di Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Subang.
 
Berbeza dengan para pemimpin tertinggi PKR (PR) yang menuduh bahawa kehadiran kumpulan yang menggelar diri mereka daripada Keturunan Raja Sulu adalah dirancang oleh kerajaan BN sangat jahat sekali. Sebagai rakyat biasa, tuduhan jahat seumpama itu cuma bagi menimbulkan kemarahan rakyat kepada kepimpinan Negara menjelangnya PRU 13.
 
Adakah kerajaan begitu bodoh membenarkan orang asing datang ke Negara ini semata-mata untuk membunuh rakyat sendiri. Apakah tiada cara lain bagi pihak pembangkang seperti kenyataan Tian Chua yang begitu dangkal pemikirannya menuduh kerajaan BN membenarkan kedaulatan Negara dicerobohi oleh orang luar.
 
Tetapi hakikatnya inilah yang dibuat oleh pihak pembangkang untuk menarik sokongan luar selama ini di Malaysia. Apakah yang tidak dibuat oleh pembangkang yang mengitiraf perjuangan mereka selama ini. Antaranya menjemput orang luar dating dan memburuk-burukkan Negara dengan segala usaha kerajaan selama ini.
 
Tidak cukup dengan itu baru-baru ini Anwar Ibrahim datang ke Negeri Sembilan bercakap soal perjuangan PR bagi menjaga maruah Negara tetapi pada waktu yang sama menggadai maruah bangsa.  Begitu juga dengan pemimpin PAS yang bercakap soal agama tetapi menggadaikan agama kepada kafir khususnya DAP yang ternyata sangat anti kepada agama Islam. Buta sungguh ulama-ulama PAS yang selama ini dipergunakan oleh parti perkauman yang tidak diam sesaat pun demi menghancurkan perpaduan Melayu dan agama Islam di Negara ini.
 
Dibantu pula oleh pesara-pesara kerajaan di peringkat tinggi yang dulu menerima gaji hingga 20K bersama-sama memburukkan kerajaan dan duduk bersama PR. Inilah nilai demokrasi Negara selama ini yang perlu direnungi oleh seluruh rakyat yang cintakan agama dan Negara ini.
 
Namun admin masih lagi berterima kasih apabila ada golongan muda yang celik sejarah Negara, masih dapat menerima hakikat walaupun mereka lahir selepas kejadian 13 Mei, masih dapat menghayati perjuangan pemimpin terdahu dalam menjaga Negara ini. Tidak seperti pengikut PAS,PKR dan sudah tentu DAP yang bangsat ini tiadk tahu untuk menyatakan kesyukuran terhadap keharmonian Negara selama ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.