Tuesday, February 12, 2013

BUBARRRRRRRRRRR

Apabila ramai yang berteka teki bila tarikh sebenar PRU ke 13 hari ini dikejutkan dengan berita seorang pemuda yang bertaraf "Warga Negara Malaysia" menunjukkan isyarat lucah kepada DYYM Raja Permaisuri Agong. Di Fb pelbagai komen daripada semua pihak dengan menyatakan kebencian terhadap pemuda tersebut atas reaksi yang ditunjukkannya.
 
Sebagai rakyat Malaysia yang lahir di Negara ini, adalah sangat memalukan perilaku yang ditunjukkan oleh manusia yang tiada memahami adat istiadat serta menghormati institusi raja berpelembagaan di Malaysia. Jika dia pernah belajar di sekolah di sini sudah pasti dia diajar tentang Rukun Negara. Prinsip kedua dalam Rukun Negara ialah Kesetiaan Kepada Raja dan Negara.
 
Pada hemat JS sepertimana ramai rakyat yang memberi komen terhadap tindak tanduk pemuda ini, pihak berkuasa wajib mengenakan tindakan tegas terhadap manusia yang boleh dikategorikan seperti anjing ini. Inilah gambaran awal sebelum PRU yang ke 13 ini.
 
Sekiranya PR yang berkuasa di Negara ini lebih banyak lagi kejadian seumpama ini akan berlaku. Orang Melayu yang merupakan penduduk pribumi di Negara ini tiada hak lagi untuk bersuara. Jika sekarang terdapat seorang yang berwajah manusia tetapi berhati anjing di negeri yang tadbir oleh DAPig boleh bersikap kurang ajar, bagaimana sekiranya Putrajaya diperintah oleh PR. Bagaimana gambarannya nanti untuk orang Melayu terutama orang awam mau berurusan di Putrajaya dikelilingi oleh lebih banyak anjing-anjing yang memandang hina terhadap orang Melayu. Kalau sekarang institusi tertinggi Negara boleh dihina, bagaimana pula kita tiada apa-apa ini.
 
Kepada orang Melayu yang taksub menyokong PR , tolong sedar diri dari sekarang. Jangan nanti apabila nasi telah menjadi bubur baru nak menyesal Jika bubur masih boleh dimakan lagi. PAS yang bersekongkol dengan DAP patut sedar sikit. Jika tak juga sedar memang puak-puak PAS ini tiada beza dengan DAP yang memang mengamalkan dasar perkauman yang tebal. Patutlah Mat Sabu ada bercakap dia lebih rela untuk makan babi dengan orang DAP daripada makan ayam dengan UMNO.
 
Kita mendoakan supaya BN akan terus kekal memerintah Negara tercinta ini walaupun ada diantara pemimpin UMNO yang ada sekarang pun bukan boleh harap sangat. Dalam PRU ke 13 nanti, PM akan menggugurkan sebilangan besar Menteri Kabinet tukang ampu ini. Bila ini dapat dilakukan UMNO dan BN perlu diperkukuhkan demi memberi keyakinan kepada rakyat Negara ini. Sekian.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.