Wednesday, July 11, 2012

MASJID KARIAH LENGGENG


Puak yang cuba memecah belahkan penduduk Lenggeng. Sebenarnya mereka semua tahu kenapa imam yg mereka inginkan ini tidak dilantik. Jangan kerana ketabsubkan kepada seorang individu, kepentingan Ahli Kariah lain diabaikan. Kenapa harus mempolitik kan Masjid.
Sehari selepas pihak Jabatan Agama mengumumkan pelantikan imam baru , Puak-puak inilah yang memalukan nama ISLAM. Solat dalam satu Masjid, tapi 2 imam berlainan. Kaji lah hukum hakam agama sebelum membuat satu tindakan. Adakah sah solat?  Puak ini telah memgambil langkah untuk solat diruang luar masjid dengan imam yg mereka kehendaki. Apa rasional nya tindakan Puak ini? Ini menggambarkan orang-orang melayu tidak bersatu hati. Orang-Orang inilah yang merosakkan imej ISLAM. Ini akan menjadi buah mulut masyarakat dan boleh merosakkan ISLAM.

JS hanya berharap kes MASJID KARIAH LENGGENG dapat diselesaikan secara baik. Kepada imam-imam yang baru dilantik, jalankan tanggungjawab seperti biasa & pada imam yang tidak dilantik, terima lah kenyataan & sepatutnya menasihatkan puak ini bukan nya sama menjadi "IMAM no 2" yang solat diruang lain masjid.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.